»

måndag 11 januari 2010

Idol Calle eller Jesus?

Jag lägger upp en bild som jag vill att alla kristna ska tänka på.
Om Idol Calle kommer till din kyrka och sjunger en gratis konsert går du hellre på det mötet en någon annan? Tar du hellre med din vän på det mötet än på på ett möte där det är den vanliga pastorn och den vanliga lovsångs teamet? Detta handlar inte om Idol Calle i sig och är definitivt inte ett försök till att klanka ner på denna killen alls.
Detta är en vädjan till kyrkan att öppna sina ögon, Gud har lagt ner något i mig som jag har kämpat med i flera år men Han gjorde väldigt klart för mig att ifall jag inte börjar tala ut om det han lägger ner i mig så kommer jag att få stå till svars för alla gånger han har velat tala genom mig och jag hållt mun.
Kyrkan har under 30 år lungt och stilla tagit sig an en otrolig new age kultur av "feel good religion".
Vi gör våra medlemmar så bekväma med sina syndiga liv att dom inte känner ett behov av synda nöd. När det inte ens handlar om det, Jag är fullkomligt screwed up och det är alla andra med... men det handlar inte om oss det handlar om Jesus och vem han är oh vad han har gjort för oss! Vi är så egoistiska att vi inte ens kan tillbe utan att se oss själva först.
Bibeln talar om 11 timmen som den vi lever i nu.. den sista tiden.. han sa ju dock detta redan till lärjungarna för 2000 år sedan men hans mening med detta är att vi ska vara vakna för hans ord för att han skall komma!

Sverige Vakna!!
Svenska kristna är verkligen apatiska! Gud förlåt oss!!

Hur kom det till detta?! Att kyrkan lockar folk med en okristen känd sångare?! Att vi vill likna satan och vi tar till hans vapen för att locka människor till Herren!?
Jesus är den samma idag, igår och för all framtid, det är vi som har förändrats och blivit rädda, det är vi som är mesarna, fjollorna, töntarna! Det är vi som nervärderar våran egen herreoch behöver smycka honom i disco ljus för att vi är rädda för att folk ska ha åsikten att Gud är tradig! Har du ingen tillit till din Gud? Han som räddade sina ur Egypten genom att dela på havet! Han som talade fram döda ur graven! Han som talade och genom ord skapade hela denna universum! Jag talar inte om era byggnader där vi samlas för att möta Jesus Jag talar till mig själv och till dig personligen! Ta detta personligt för du kommer också stå till svars en dag, inför en väldigt stor Gud, den ända vägen, sanningen och livet Jesus Kristus!
Göm er inte i ljuset rädda för att bli tittade snett på, jag har fått äran att få vara med och leda flera till Jesus och dom som faller hårdast för honom är dom som spottat mest på Honom. Det handlar om rädsla och en otrolig kallelse som INGEN kan ignorera hela sitt liv!
Jag hoppas verkligen att ni inte tittar på mig som om dessa ord kommer från mig, det handlar inte om bitterhet, eller ilska.. det handlar om en otrolig förtvivlan som Gud har för sitt folk i Sverige! Hans nöd är stor och hans vrede större. Just nu ser han på Sverige som en fader vars barn är fullkomligt likgiltiga till hans ord och begär av oss. Jesus förlåt oss!

Har du lättare att visa upp Idol Calle eller Jesus?

0 kommentarer: