»

fredag 14 november 2008

In my minds eye..

I en park mitt i natten sitter jag och lyssnar på phillips craig and dean sjunga om Gud som springer och möter dem och hur Han påminner oss om Hans gränslösa kärlek.
När musiken tystnar och bortom billjud m.m. låter hela naturen i en underbar symfoni till vår Fader, Även gräset växer till Hans ära!
Naturen ifrågasätter inte sin skapelse. Fåglarna sjunger sin lovsång varje morgon.
Men vi har den otroliga fördelen att det är vi som han vill vara i närheten utav det är vi som Han vill umgås med och lära känna.
Han som vet hur många hår jag har på mitt huvud vill lära känna mig!
Vi talar om hjärtesorg när vi förlorar en person vi har kär, hur mycket då kan inte Guds hjärta brista varje gång vi vänder ryggen till honom. Och även då varje gång vi söker tillbaka till Honom så springer han och möter oss och glömmer allt förlåter allt och Hans kärlek består en kärlek som övergår all förstånd.

När jag kommer inför honom och ber om förlåtelse så står jag ren och helig inför honom. Då Gud inte kan se orenhet eller möta orenhet. My slate is wiped clean!

1 kommentarer:

Anonym sa...

så lätt att glömma Guds kärlek till oss. Glömma bort att den på många sätt är mänsklig, Gud skapade oss till en avbild av honom.
Vi gråter när människor lämnar oss, som sagt, gör inte han det då också.
Vi sviker den som alltid står kvar, vi sviker han som älskar genom allt.

Och han står där och väntar och glömmer allt vi gjort så fort han får se oss igen.

Tack Alecz. I needed a reminder!

/joy